Thursday, July 7, 2011

Buuurung...

1979

Osman : Burung apa?
Bapak : Burung Murai
Osman : Burung apa?
Bapak : Burung Murai
Osman : Burung apa?
Bapak : Burung Murai
Osman : Burung apa?

PELEMPANGGGGGGGGGGGGGGGG!!!! (Si bapak menampar~!)

Osman : HuaaaaaaHuaaaaaaaHuaaaaaaa!! (meleleh air mata)
Bapak : Besok kalau Allah kasi betul-betul telinga Osman tuli baru Osman tahu! Udah udah!!! Jgn permainkan orang tua-tua... tak baik!!!!

......................................................................................................................................................................................................................

2009

Papa : Burung apa?
Daniel : Burung Murai
Papa : Aa aa ye ye burung Murai

Daniel : Eh!!Kenapa papa tak ulang-ulang tanya ye? Masih power telinga papa ni ye.
Papa : Yer! Masa dulu kalau arwah datuk Daniel panggil papa suruh ke kedai ke apa, sekali panggil jer abah dah menyahut. Abah tak berani nak buat pura-pura pekak macam Daniel selalu buat masa kecik-kecik. Barangkali itulah yang jadi barakahnyer, jadi alhamdulillah,telinga papa ni Allah kasi clear sampai sekarang!

Daniel : Oooo...(slamat la pipi aku)



p/s: bezanya anak dulu dan sekarang...hehe..(^_^)’
renung renungkan..

5 comments:

Cahaya Petunjuk @ Bukti said...

hehe hargailah pancaindera kurniaanNya.... *_^

amiraizuddin said...

syukuri apa yg ada
hidup adalah anugerah...
Alhamdulillah..:)

Cahaya Petunjuk @ Bukti said...

alamak,die nyanyi lo pulok....ngeee ^_^
alhamdulillah....

Merpati Puteh said...

jap papa jap abah, confius pulak i, y mana satu nih pakcik? nsb bek xputus fius..! dan dan... haha

amiraizuddin said...

bapak : bahasa dulu
osman : nama anak dulu

papa : bahasa sekarang
daniel: nama anak sekarang

harap anda x trkeliru merpati puteh..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...