Monday, March 7, 2011

Hari Terbuka Tentera Darat @ Dataran Merdeka

pelbagai kelongsong peluru
kecik,besar,pnjang pendek mcm mcm ada...

Peace no War,
jangan sembur kimia kt saya sudahla ye...
x sempat nak ambik Ijazah nnti...hehe

abg ni kata kt saya..
"muka kena ketat baru org takut"
p/s: tentera yg menjaga dkt istana

bergambar dgn abg si pembawa helikopter
mmang berkuap la pakai sampai berapa lapis ntah..
p/s: suite lain sikit dari yg Tentera Udara

mcm kembaq Qabil Ambak si ekuestrian negara tu..
ni abg tentera berkuda..
skali tengok mcm tgh main polo pulak abg ni..hehe

muka bagi brutal sikit..mcm rambo x..haha
pengalaman pertama dgn senapang yg x diketahui jenisnya...
nampak mcm ringan tapi berat oooo..>10.5 kg


tetiba je nk tergelak..
spesis mcm maklong duk buat ABC tepi jalan je...
tapi jenis yg besar ni...lagi sdp kot ABC dia...haha

mula digunakan pada tahun lepas..
ni stok sebulan x basuh baju boleh la ni..hehe...
anggaran satu mesin 25kg boleh tampung...fuhh

weapon untuk outdoor..
lebih kurang spesis ASTRO jugak kot ni
askar pun tengok game MU vs Chelsea jugak taw...hehe

fuhh..gambar paling susah di'capture'...
tempat paling ramai ibubapa letakkan anak diorang kt atas tu..
kt belakang saya ni pun dah ada 2 orang budak...
siap tunggu no giliran nk capture ni...hehe


Banyak aktiviti menarik yang di adakan dan setengahnya mungkin belum pernah kita lihat seumur hidup kita, hanya mereka yang menjadi tentera sahaja mungkin mengetahuinya.

mood: mengenang kembali jasa para Tentera diRaja Malaysia
atas sumbangan dan pengorbanan mereka..
kerna ayahku juga seorang bekas tentera...:)

3 comments:

Si Bunga said...

wow.. bestnyer amir g pameran tentera tuh... siap berposing lagi... hehe :D

Merpati Puteh said...

da update..! cket nye pic, nak tgl lagi..

amiraizuddin said...

bunga: aha...pegi jgan x pegi,bukan slalu dpt join ni...hehe

za: haha..yg trbaik dari ladang je mir ambik....javascript:void(0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...